"Ανάμεσα στις επιθυμίες και στις ηδονές, υπάρχουν κάποιες παράνομες.Σε μερικούς περιστέλλονται από τους νόμους και από άλλες καλύτερες επιθυμίες, με την επικουρία του λογικού.Έτσι, ή φεύγουν εντελώς ή όσες μένουν είναι λίγες και αδύνατες. Σε άλλους όμως είναι δυνατότερες και περισσότερες..."
Πλάτωνος Πολιτεία

Πέμπτη 15 Νοεμβρίου 2012

Ο νόμος του ισχυρού!

          Κάποτε στην ζούγκλα έπεσε πανούκλα και τότε αποφάσισαν τα ζώα να βρουν τον πραγματικό ένοχο για να τον δικάσουν, να τον καταδικάσουν, για να εξιλεωθούν στους Θεούς. Συγκροτήθηκε λοιπόν δικαστήριο με πρόεδρο τον λέοντα, συνέδρους τον λύκο και την τίγρη, η αλεπού ήταν ο εισαγγελέας και ο όφις ο γραμματεύς. 
        Τότε σηκώθηκε πρώτος ο λέων και είπε, «Αφού πρέπει όλα να τα πούμε, θα πω και εγώ την αμαρτία μου. Κάποτε κατασπάραξα κάποιους κυνηγούς!!» 
        Πετάγεται ο εισαγγελέας, η αλεπού: «Ω ! Μεγαλειότατε! Οποίαν τιμή που τους περιποιηθήκατε με αυτόν τον τρόπο!Τι άλλο μπορούσαν να ελπίζουν από το να κατασπαραχθούν από τον βασιλιά των ζώων;»Χειροκροτήματα στη ζούγκλα, αθώος ο λέων! 
      Σηκώνεται και ο λύκος: «Εγώ εκτός από τα πρόβατα έφαγα και τους βοσκούς!» «Ω! Μεγαλειότατε!» ξαναλέει η αλεπού «οποία ευσπλαχνία! Τι θα έκαναν οι τάλανες χωρίς τα πρόβατα τους;» Αθώος και ο λύκος!!
       Κάτι ανάλογο είπε και η τίγρης, ώσπου στο βάθος των ζώων, ένας ταπεινός, φτωχός γεροντάκος, πεινασμένος, ψωραλέος γαϊδαράκος κατόρθωσε και σηκώθηκε στα πόδια του και λέει: «Αφού τα λέμε όλα, θα πω και εγώ την αμαρτία μου: κάποια φορά πεινούσα, το αφεντικό μου είχε θερίσει το χωράφι και δεν είχα να φάω. Ο διπλανός είχε ακόμη χορτάρι και τότε, όπως ήταν δροσερό άπλωσα τη γλώσσα μου και άρπαξα μια δύο, ίσως και τρεις χούφτες χορτάρι»… 
      Τότε σηκώθηκαν όλοι όρθιοι έξαλλοι και λένε: «Αυτός είναι ο ένοχος! Τόλμησες να απλώσεις τη γλώσσα σου στο ξένο χορτάρι!» και τον κατασπάραξαν τον γαϊδαράκο… 

 Ζαν Ντε Λα Φοντέν (1621-1695), Γάλλος ποιητής και διηγηματογράφος 
 www.youkoufme.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου