"Ανάμεσα στις επιθυμίες και στις ηδονές, υπάρχουν κάποιες παράνομες.Σε μερικούς περιστέλλονται από τους νόμους και από άλλες καλύτερες επιθυμίες, με την επικουρία του λογικού.Έτσι, ή φεύγουν εντελώς ή όσες μένουν είναι λίγες και αδύνατες. Σε άλλους όμως είναι δυνατότερες και περισσότερες..."
Πλάτωνος Πολιτεία

Πέμπτη 25 Μαρτίου 2010

Φάκελος: Κυκλοφοριακό Θεσσαλονίκης!!!

1.ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ... ΔΕΝ ΠΕΡΠΑΤΑΕΙ!



Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2010

Σημαντικές καθυστερήσεις στην κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης ανέφερε χθες ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύωνκ. Ι. Μαγκριώτης μιλώντας σε εκδήλωση που διοργάνωσε το Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας με θέμα: «Μετρό Θεσσαλονίκης. Πορεία- Προοπτικές», όπου αποκάλυψε ότι σε πέντε σημεία του έργου δεν έχουν καν ξεκινήσει οι εργασίες.

Δεν εκτελούνται εργασίες, όπως είπε, στους σταθμούς:

Παπάφη, όπου έπρεπε να είχαν ξεκινήσει τον Νοέμβριο του 2006. Πατρικίου, όπου θα έπρεπε να είχαν ξεκινήσει τον Φεβρουάριο του 2008 προκειμένου να ολοκληρωθούν τον Ιούλιο του 2011.

Βούλγαρη, όπου οι εργασίες θα έπρεπε να είχαν ξεκινήσει τον Μάρτιο του 2008 προκειμένου να ολοκληρωθούν τον Σεπτέμβριο του 2011. Νέας Ελβετίας, όπου δεν έχει οριστικοποιηθεί η χωροθέτησή του ενώ θα έπρεπε να έχουν ξεκινήσει οι εργασίες κατασκευής τον Απρίλιο του 2008 προκειμένου να ολοκληρωθούν τον Ιούνιο του 2011.

Επίσης δεν έχουν ξεκινήσει οι εργασίες κατασκευής του αμαξοστασίου , οι οποίες θα έπρεπε να είχαν αρχίσει τον Φεβρουάριο του 2008 προκειμένου να ολοκληρωθούν τον Νοέμβριο του 2010.



Ο κ. Μαγκριώτης τόνισε ότι η «Θεσσαλονίκη θα έπρεπε σήμερα να έχει σε λειτουργία τη βασική γραμμή του μετρό. Η κυκλοφοριακή και περιβαλλοντική της επιβάρυνση την τελευταία 10ετία είναι πολύ μεγάλη» και τόνισε ότι το μετρό ξεκίνησε να κατασκευάζεται και κανείς δεν μπορεί να σταματήσει τη συνέχεια της ολοκλήρωσής του. Ωστόσο, είπε, παρουσιάστηκαν προβλήματα που οδήγησαν την κατασκευή του σε σημαντικές καθυστερήσεις. Οι πηγές των προβλημάτων ήτανη υποχρηματοδότηση, η γραφειοκρατία, η αδυναμία αποτελεσματικής διοίκησης και εποπτείας του μετρό από την Αθήνα και τα εσωτερικά προβλήματα της Κοινοπραξίας που κατασκευάζει το έργο.

Ως το τέλος του 2009, όπως φαίνεται από τη Σύμβαση και την εξέλιξη του έργου, είχε περάσει περίπου το 58% του συμβατικού χρόνου κατασκευής της Γραμμής και είχε κατασκευαστεί περίπου το 13% του φυσικού αντικειμένου. Απορροφήθηκαν περίπου 104 εκατ. ευρώ για το κυρίως έργο και 20 εκατ. ευρώ περίπου για τις αρχαιολογικές εργασίες.



2.ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ ΕΜΦΡΑΓΜΑ ΣΤΟΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ!





Πέμπτη, 11 Μαρτίου 2010 | ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΜΑΤΙΟΣ

Κυκλοφοριακό χάος επικράτησε χτες το πρωί σε ολόκληρη τη Θεσσαλονίκη, εξαιτίας αλλεπάλληλων συγκρούσεων οχημάτων στην περιφερειακή. Δύο καραμπόλες, μία διολίσθηση φορτηγού οχήματος και ένα τροχαίο ήταν ο... πρωινός απολογισμός της ημέρας στην περιφερειακή, όπου συνολικά ενεπλάκησαν 17 οχήματα, ενώ σημειώθηκαν και δύο τραυματισμοί οδηγών.

Ο... χορός των συγκρούσεων ξεκίνησε με την πρώτη μεγάλη καραμπόλα, λίγο μετά τις 6.30 το πρωί, στο ύψος της αερογέφυρας του Πανοράματος, με κατεύθυνση προς ανατολικά. Σύμφωνα με την Τροχαία Θεσσαλονίκης, ο οδηγός του προπορευόμενου οχήματος στο αριστερό ρεύμα κυκλοφορίας έχασε τον έλεγχο, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να πραγματοποιήσει «τετ α κε» και να προσκρούσει στις προστατευτικές μπάρες.

Ο οδηγός του δεύτερου οχήματος φέρεται να πάτησε ενστικτωδώς φρένο, με αποτέλεσμα να εμπλακούν στο τροχαίο ακόμη εννέα αυτοκίνητα! Δύο από τα οχήματα κάηκαν ολοσχερώς, ενώ, όπως είπε στον «Α» αξιωματικός της Τροχαίας, στη μέση περίπου της καραμπόλας ένα αυτοκίνητο βρέθηκε στην οροφή του προπορευόμενου! Σε νοσοκομείο της πόλης οδηγήθηκαν δύο οδηγοί των οχημάτων, οι οποίοι τραυματίστηκαν ελαφρά, ενώ στο σημείο έσπευσαν τρία ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ και τρία πυροσβεστικά οχήματα.

«Ευτυχώς δεν υπήρξαν θύματα. Η πρόσκρουση ήταν ιδιαίτερα σφοδρή και σήμερα θα θρηνούσαν πολλές οικογένειες στη Θεσσαλονίκη. Εχουμε επισημάνει άπειρες φορές πως η περιφερειακή χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή και χαμηλές ταχύτητες, όταν το οδόστρωμα είναι ολισθηρό», δήλωσε ο διευθυντής της Τροχαίας Θεσσαλονίκης, Γιώργος Θάνογλου.

Λίγο μετά τις 9 το πρωί και ενώ ο δρόμος είχε δοθεί στην κυκλοφορία περίπου μισή ώρα νωρίτερα, σημειώθηκε νέα καραμπόλα και πάλι σε σημείο πλησίον της αερογέφυρας Πανοράματος. Συγκεκριμένα, τέσσερα αυτοκίνητα με κατεύθυνση προς ανατολικά συγκρούστηκαν ενώ κινούνταν στην αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας, χωρίς ωστόσο να σημειωθεί κάποιος τραυματισμός.

Λίγο αργότερα, δέχτηκε... πλήγμα και το ρεύμα της περιφερειακής με κατεύθυνση προς δυτικά. Συγκεκριμένα, στις 9.30 περίπου, δύο οχήματα συγκρούστηκαν με κατεύθυνση προς δυτικά, αμέσως μετά το τούνελ. Το... καρέ ήρθε να κλείσει μια νταλίκα, η οποία διολίσθησε στην είσοδο Κ12 από Χαλκιδική, με κατεύθυνση προς δυτικά.

Μποτιλιάρισμα διαρκείας...

Οι συνεχείς συγκρούσεις στην περιφερειακή, αλλά και κάποια μικροατυχήματα σε άλλα σημεία του οδικού ιστού του κέντρου της πόλης δημιούργησαν για ακόμη μια φορά κυκλοφοριακό κομφούζιο σε ολόκληρο το πολεοδομικό συγκρότημα. Εξαιτίας της πρώτης καραμπόλας, στις 6.30 το πρωί, το κομμάτι της περιφερειακής στην περιοχή της αερογέφυρας Πανοράματος παρέμεινε κλειστό για περίπου δύο ώρες, μέχρι τις 8.30 το πρωί.

Η εκτροπή των οχημάτων γινόταν από την Κατσιμίδη, τους κόμβους Τούμπας, Πυλαίας και Τριανδρίας προς το κέντρο της πόλης, όπου επικράτησε το αδιαχώρητο. Οι κεντρικές αρτηρίες «φράκαραν» από αυτοκίνητα, ενώ το μποτιλιάρισμα διήρκεσε μέχρι και το μεσημέρι. Εξάλλου, το γεγονός ότι η περιφερειακή παρέμεινε κλειστή τις πρωινές ώρες αιχμής, οπότε οι περισσότεροι πολίτες πηγαίνουν στη δουλειά τους, δημιούργησε νεύρα και διαμαρτυρίες από μέρους των οδηγών. Οπως επισήμανε ο κ. Θάνογλου, «επικράτησε μποτιλιάρισμα ακόμη και στο δυτικό ρεύμα της περιφερειακής, καθώς πολλοί οδηγοί σχεδόν σταματούσαν από περιέργεια για να δουν το ατύχημα στο απέναντι ρεύμα».

Χιλιάδες οχήματα κινούνταν σημειωτόν από τις εισόδους της περιφερειακής μέχρι και το κέντρο, όπου η διαδρομή από το ύψος της ΧΑΝΘ μέχρι την άλλη άκρη της οδού Τσιμισκή διαρκούσε σχεδόν μία ώρα. Ακόμη και δρόμοι μικρότερης κυκλοφορίας, σε γειτονιές στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, μποτιλιαρίστηκαν από οδηγούς, οι οποίοι αναζητούσαν εξόδους διαφυγής από το χάος που επικρατούσε στις κεντρικές οδικές αρτηρίες.




3.ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ:ΟΙ ΛΥΣΕΙΣ ΚΟΛΛΗΣΑΝ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ!




Των Βαρβάρας Ζούκα, Νικολέτας Μπούκα
Φεβ 10, 2008

Από απόσταση 504 χιλιομέτρων, που χωρίζουν τη Θεσσαλονίκη από τα υπουργεία των Αθηνών, εξακολουθούν ακόμη μέχρι και σήμερα να ρυθμίζονται από βασικές λειτουργίες της Θεσσαλονίκης έως και θέματα που αφορούν τη διαχείριση της απλής καθημερινότητας των πολιτών.Παρότι όλοι συμφωνούν ότι το κυκλοφοριακό έχει αναδειχθεί τα τελευταία χρόνια στο νούμερο ένα πρόβλημα της πόλης, οι τοπικοί φορείς καθίστανται στην πράξη αδύναμοι να εφαρμόσουν ακόμη και τα πιο απλά και ανέξοδα μέτρα, που θα μπορούσαν να ανακουφίσουν τους Θεσσαλονικείς, λόγω της πανσπερμίας αρμοδιοτήτων και της διάχυσης εξουσιών μεταξύ κρατικών υπηρεσιών.

Το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης έχει μελετηθεί περισσότερο ίσως από τα ανάλογα προβλήματα που ταλαιπωρούν κάθε άλλη πόλη της Ελλάδας. Τα μέτρα, ωστόσο, που έχουν ληφθεί για την αντιμετώπισή του είναι ελάχιστα, είτε γιατί κανείς δεν έχει την αρμοδιότητα για την εφαρμογή τους είτε από φόβο για το πολιτικό κόστος που αυτά θα επιφέρουν.

"Δυστυχώς στη Θεσσαλονίκη υπάρχει μια πρωτοφανής πολυδιάσπαση εξουσιών, που πολλές φορές οδηγεί σε πλήρη ακινησία", επισημαίνει για το θέμα ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Βασίλης Παπαγεωργόπουλος υπογραμμίζοντας χαρακτηριστικά: "Είναι γνωστό ότι στη Θεσσαλονίκη σήμερα άλλος κατασκευάζει το μετρό και την υποθαλάσσια αρτηρία, άλλος κατασκευάζει τα υπόγεια πάρκινγκ, άλλος ρυθμίζει τους σηματοδότες, άλλος αποφασίζει για τη μετακίνηση μιας λαϊκής αγοράς που δημιουργεί κυκλοφοριακή συμφόρηση σε μια περιοχή, άλλος αποφασίζει για τις λεωφορειολωρίδες, άλλος αποφασίζει για να αγοράσει αυτοκίνητα ο ΟΑΣΘ, άλλος ελέγχει τον ΟΑΣΘ, άλλος αποφασίζει για τον αριθμό των ταξί, άλλος αποφασίζει για το πού θα κινούνται τα ταξί, άλλος αποφασίζει για το ωράριο των φορτοεκφορτώσεων, άλλος δίνει εντολές στην ελληνική αστυνομία και στην τροχαία, άλλος αποφασίζει να κόψει μια μέρα έναν δρόμο για να περάσει το αέριο και άλλα τέτοια τραγελαφικά".



ΤΡΕΙΣ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

Ενδεικτικό της αναποτελεσματικότητας του μοντέλου διοίκησης που ισχύει σήμερα στη Θεσσαλονίκη είναι το γεγονός ότι, για να αλλάξει το ωράριο που έχει καθιερωθεί για τις φορτοεκφορτώσεις εμπορευμάτων, απαιτείται η έκδοση κοινής απόφασης, υπογεγραμμένης από τρεις υπουργούς, τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, τον υπουργό Μεταφορών και τον υπουργό Δημόσιας Τάξης.

Χαρακτηριστικό είναι το σχόλιο του αντιδημάρχου Δημοτικής Αστυνομίας Θεσσαλονίκης Θεόδωρου Αθανάσαρου ότι, ακόμη κι εάν συμφωνήσουν σήμερα όλοι οι φορείς της πόλης για την αλλαγή του ωραρίου φορτοεκφορτώσεων, θα απαιτηθεί διάστημα τουλάχιστον δύο ετών μέχρι την έκδοση της απαιτούμενης ΚΥΑ και την εφαρμογή των καινούργιων ρυθμίσεων.Η πρόταση που τίθεται στο τραπέζι του διαλόγου από πλευράς δήμου Θεσσαλονίκης, τροχαίας και πανεπιστημίου είναι οι φορτοεκφορτώσεις στους κεντρικούς δρόμους της πόλης να γίνονται μετά τις 9.00 το βράδυ και πριν από τις 7.00 το πρωί.
Σήμερα σε πολυσύχναστους δρόμους της πόλης γίνονται φορτοεκφορτώσεις σε ώρες κατά τις οποίες παρατηρείται μεγάλος κυκλοφοριακός φόρτος, με αποτέλεσμα τα προβλήματα να οξύνονται ακόμη περισσότερο από τη δυσκολία που προκαλούν τα σταθμευμένα φορτηγά στην ομαλή κίνηση των οχημάτων.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

Στα υπουργεία των Αθηνών όμως ανήκει η αποφασιστική αρμοδιότητα ακόμη και για την επέκταση των λεωφορειολωρίδων, που εκτιμάται ότι θα συμβάλει σημαντικά στη διευκόλυνση της κίνησης των αστικών λεωφορείων.

Η πρόταση του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης είναι το δίκτυο των λεωφορειολωρίδων να επεκταθεί άμεσα στην Αγγελάκη, στο τμήμα της από την πλατεία της ΧΑΝΘ μέχρι και την πλατεία Συντριβανίου, στη Μοναστηρίου, από το ύψος του νέου σιδηροδρομικού σταθμού μέχρι τη λεωφόρο Δενδροποτάμου, στη λεωφόρο Στρατού, από την Παπαναστασίου μέχρι τον κόμβο της πλατείας ΧΑΝΘ και αντίστροφα, καθώς και στη Γ. Παπανδρέου, από τη λεωφόρο Μεγάλου Αλεξάνδρου μέχρι και τη Θεμιστοκλή Σοφούλη.





ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ ΥΠΕΧΩΔΕ

Στην αποκλειστική αρμοδιότητα του ΥΠΕΧΩΔΕ ανήκει η κατασκευή υπόγειων πάρκινγκ σε κοινόχρηστους χώρους εντός των διοικητικών ορίων του κεντρικού δήμου. "Δυστυχώς μέχρι σήμερα το ΥΠΕΧΩΔΕ κρατάει την αρμοδιότητα αυτή, χωρίς συγχρόνως να την ασκεί", επισημαίνει χαρακτηριστικά ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης.
Σύμφωνα με τον κ. Παπαγεωργόπουλο, μεταξύ των άλλων, το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ θα πρέπει να προχωρήσει άμεσα στη δημοπράτηση των πάρκινγκ που περιγράφονται στον Ν. 2947/2001, εδώ δηλαδή και επτά ολόκληρα χρόνια. Για τον δήμο Θεσσαλονίκης είχε προβλεφθεί η δημιουργία επτά πάρκινγκ: 1. Πάρκο Κρήτης, 2. Πλατεία Αριστοτέλους, 3. Πλατεία Ελευθερίας, 4. Γρηγορίου Λαμπράκη - Κλεάνθους - Παπαηλιάκη, 5. Εθνικό Καυταντζόγλειο Στάδιο, 6. Λαγκαδά - Αγίων Πάντων και 7. Μεγάλου Αλεξάνδρου - Κακαβού - Σουλιώτη - 28ης Οκτωβρίου.



ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΕΣ

Κρατικός φορέας και, συγκεκριμένα, η Διεύθυνση Ελέγχου Συντήρησης Έργων της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας έχει την ευθύνη για τη ρύθμιση των σηματοδοτών στους βασικούς οδικούς άξονες της πόλης. Ωστόσο το σύστημα ρύθμισης των σηματοδοτών, το οποίο προμηθεύτηκε πριν από χρόνια η ελληνική πολιτεία, σήμερα υπολειτουργεί και δεν αποδίδει τα αναμενόμενα, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται πρόσθετα κυκλοφοριακά προβλήματα.

Η αναβάθμιση του συστήματος φωτεινής σηματοδότησης αναμένεται πλέον με χρονικό ορίζοντα περίπου δύο ετών, μετά από σχετική εντολή που έδωσε ο γενικός γραμματέας της περιφέρειας Γιώργος Τσιότρας.

ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΕΥΡΩ

Σχέδια επί χάρτου παραμένουν επί σειρά ετών οι διανοίξεις κομβικών οδικών αξόνων της πόλης, όπως της Αγίου Δημητρίου, της Καζαντζάκη, της Μαραθώνος και της Βάκχου, καθώς κανένας φορέας δεν αναλαμβάνει το τεράστιο κόστος των έργων.

"Το ΥΠΕΧΩΔΕ θα πρέπει να αναλάβει άμεσα τη δαπάνη για τη διάνοιξη συγκεκριμένων δρόμων", επισημαίνει ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, τονίζοντας ότι "είναι αδιανόητο να υπάρχει το Ειδικό Ταμείο Εφαρμογής Ρυμοτομικών και Πολεοδομικών Σχεδίων και τα τελευταία τουλάχιστον δέκα χρόνια να μην έχει δοθεί στη Θεσσαλονίκη για διανοίξεις ούτε ένα ευρώ".

ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ ΛΟΓΩ ΜΕΤΡΟ

Εμπόδια στην ομαλή μετακίνηση των Θεσσαλονικέων βάζουν και τα έργα κατασκευής του μετρό. Τα εργοτάξια που έχουν στηθεί σε κεντρικά σημεία της πόλης επιτείνουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα και ταλαιπωρούν καθημερινά τους πολίτες. Οι κάτοικοι της πόλης πρέπει να κάνουν υπομονή, αλλά οι καθυστερήσεις των λεωφορείων του ΟΑΣΘ δεν αφήνουν πολλά περιθώρια ψυχραιμία.

Τα "αγκάθια" εντοπίζονται στο εργοτάξιο του μετρό στο Συντριβάνι, όπου τις ώρες αιχμής η κατάσταση είναι απελπιστική, και στο εργοτάξιο της Αγίας Σοφίας. Στο συγκεκριμένο σημείο η λωρίδα κυκλοφορίας της Εγνατίας με κατεύθυνση προς ανατολικά έχει περιφραχθεί και η λωρίδα κυκλοφορίας των οχημάτων προς δυτικά χρησιμοποιείται και για τις δύο κατευθύνσεις. Επίσης, δεν χρησιμοποιείται η λωρίδα ανόδου της Αγίας Σοφίας από την Κεραμοπούλου έως την Εγνατία, ενώ η λωρίδα καθόδου έχει γίνει διπλής κατεύθυνσης. Προβλήματα όμως δημιουργούνται και στο κεντρικό εργοτάξιο του μετρό στον Σιδηροδρομικό Σταθμό, καθώς τις ώρες αιχμής οι δρόμοι ασφυκτιούν από αυτοκίνητα.

Σημαντικό πρόβλημα εξάλλου είναι και η μετακίνηση πολλών κεντρικών στάσεων επί της οδού Εγνατία, η έλλειψη διαβάσεων πεζών και τα πολλά φανάρια ρύθμισης της κυκλοφορίας που παίζουν ρόλο... διακοσμητικό. Σύμφωνα με μαρτυρίες πολιτών, πολλά από τα δρομολόγια γραμμών των αστικών λεωφορείων που διέρχονται από την Εγνατία παρουσιάζουν καθυστερήσεις. Η κατάσταση γίνεται δυσκολότερη τις ώρες αιχμής στη διασταύρωση της οδού Βενιζέλου με την Εγνατία αλλά και στην πλατεία Βαρδαρίου. Επιπλέον, πολλοί είναι οι πολίτες που διαμαρτύρονται για τις μετακινήσεις των στάσεων στο κέντρο. Η στάση Αλκαζάρ έχει μετακινηθεί, όπως και η στάση Μητροπολίτου Γενναδίου. Οι καθυστερήσεις είναι ακόμη μεγαλύτερες για τα απομακρυσμένα προάστια της Θεσσαλονίκης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου